ΣύνδεσηΕγγραφή
 

Το καλό ή το κακό επιχειρείν

Το καλό ή το κακό επιχειρείν

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα ζούμε μία περίοδο συνεχόμενων μεταβολών, δυσχερών τις περισσότερες φορές, που επηρεάζουν όλες τις πτυχές της ζωής μας, την οικονομική μας κατάσταση, την επαγγελματική μας σταθερότητα και κυρίως την ψυχολογία μας ως εργαζόμενοι και τη διάθεσή μας.
Το επιχειρηματικό περιβάλλον συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, κυρίως πολύ μικρές και μικρές διακόπτουν ή παύουν τα λειτουργία τους. Από την άλλη, το ασταθές οικονομικό περιβάλλον σίγουρα αποτελεί ισχυρό αντικίνητρο για την ανάπτυξη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων ή την επένδυση στις υπάρχουσες με σκοπό την ανάπτυξη τους.
Ο χώρος της εστίασης και του τουρισμού είναι δύο κλάδοι που έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα. Οι υψηλοί συντελεστές Φ.Π.Α., ο έντονος και σκληρός ανταγωνισμός, η έλλειψη κεφαλαίων, η σκληρή τιμολογιακή πολιτική των προμηθευτών και η έλλειψη πιστώσεων, οι αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων είναι χαρακτηριστικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στον κλάδο μας. Το αποτέλεσμα είναι λίγο πολύ γνωστό, η οικονομική ασφυξία των επιχειρήσεων τις οδηγεί σε μαρασμό και τελικά σε κλείσιμο.
Πώς όμως οδηγηθήκαμε ως εδώ; Φταίνε μόνο τα μνημόνια και η κακή πολιτική που ασκούν οι κακοί, κατά κοινή παραδοχή, πολιτικοί; Ποια ακριβώς ήταν η θέση και η δράση ενός επιχειρηματία του χώρου μας και κυρίως ποια μπορεί να είναι η αντί-δράση του σήμερα;
Αυτό που απουσιάζει όλα τα χρόνια στον κλάδο μας , κυρίως στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι το επιχειρηματικό πλάνο. Σε μία χώρα που γνωρίζουμε το καλό φαγητό και τα καλά υλικά από παιδιά, οι μισοί Έλληνες είχαν όνειρο να ανοίξουν μία ταβέρνα, ένα ψητοπωλείο ή ένα μικρό μαγαζάκι με μεζέδες. Είναι σχετικά εύκολο να ανοίξεις μια τέτοιου είδους επιχείρηση, είναι δύσκολο όμως να την διατηρήσεις, ακόμα περισσότερο να την αναπτύξεις, αν δεν έχεις ξεκινήσει με τις σωστές βάσεις.

Πώς ακριβώς μπορεί να εδραιωθεί μια επιχείρηση και να αποφέρει κέρδη έστω μεσοπρόθεσμα, αν δεν έχει προηγηθεί την έναρξής της, ένας στοιχειώδης υπολογισμός των βασικών στοιχείων κόστους της (πχ. εργατικό κόστος ,λειτουργικό κόστος, κόστος Α΄ υλών κπλ); Πώς μπορείς να αυξήσεις το τζίρο, να μεγιστοποιήσεις το κέρδος, να αναδείξεις τη σχέση κόστους-ωφέλειας που προσφέρεις στον πελάτη σου αν πρώτα δεν έχουν αποτυπωθεί όλα τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα που διαθέτεις σε ένα υποτυπώδες έστω business & marketing plan;
Σε μια αγορά που ο ανταγωνισμός μεγαλώνει και η καταναλωτική δύναμη συρρικνώνεται, το κλειδί της επιτυχίας είναι ο προγραμματισμός, ο έλεγχος και η ευελιξία του επιχειρηματικού μας σχεδιασμού.
Θεμελιώδης, ο επιχειρηματικός σχεδιασμός. Είτε αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε βασιζόμενοι στις δικές μας γνώσεις και δυνάμεις, είτε υιοθετήσουμε τη φίρμα μιας franchise επιχείρησης αντλώντας και πληρώνοντας βέβαια την τεχνογνωσία που προσφέρουν, ο κάθε επιχειρηματίας από εμάς, ανεξαρτήτως μεγέθους, θα πρέπει να λειτουργεί με γνώμονα τη λογική και την οργάνωση βάζοντας το συναίσθημα να ακολουθεί και όχι να προπορεύεται.
Χρειάζεται να αντιληφθούμε πως πριν επενδύσουμε, θα πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια βασικά βήματα έρευνας και σχεδιασμού, να αντλήσουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για την αγορά και το ανταγωνιστικό μας περιβάλλον και αξιολογώντας τις πληροφορίες αυτές να καταλήξουμε στην απόφαση μας. Κι αν η απόφαση είναι να προχωρήσουμε, να αποτυπώσουμε «με χαρτί και με μολύβι» το τι, το πότε και κυρίως το πώς.
Η εποχή της κρίσης είναι ή τουλάχιστον θα μπορούσε να είναι η εποχή των ευκαιριών, πρέπει μόνο να αδράξουμε τη δική μας και να σχεδιάσουμε πώς θα την αξιοποιήσουμε και θα φτάσουμε στο όνειρο.

Με εκτίμηση
Στράτος Κορνάς

estio.gr
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Translate »